Berichten

Gratis voedingsbegeleiding!
Gratis voedingsbegeleiding!
14-6-2018
Wil jij graag gezonder, lekker en makkelijker leren eten? Dit is je kans! Wij bieden 5 mensen de kans op een geheel gratis traject van 3 maanden! Meld je snel aan want vol = vol! Je krijgt van ons 3 maanden persoonlijke begeleiding van onze diëtiste Jenny. Jegaat natuurlijk met onze weekmenu's en app aan de slag. De app krijg je een jaar lang gratis tot je beschikking! We leren je wat gezond nu eigenlijk is, wat de verschillen zijn tussen fabels en feiten en gaan lekker praktisch aan de slag. Tijdens een persoonlijk gesprek inventariseert Jenny jouw wensenen doelen. Vervolgens maakt ze een persoonlijk voedingsplan voor jou afgestemd op jouw dagelijkse activiteiten en wensen. Je gaat lekker met de app aan de slag en je houdt contact met Jenny om je te blijven inspireren en begeleiden. Het enige wat we van je terug vragen is dat we je mogen interviewen en op onze site en Social Media mogen vertellen over jouw wensen en voortgang. Zo kan jij gratis aan een gezonder en mooier lijf werken en krijgen wij de kans om de wereld te laten zien wat wij kunnen. Wij werken namelijk anders dan de gemiddelde diëtiste. Wij gaan verder en helpen je daadwerkelijk te beslissen wat je nu weer moet eten vanavond. Wij werken met makkelijke en relaxte recepten en leren je genieten van het gezond eten! Het is heus niet moeiljk als je eenmaal weet hoe. De persoonlijke gesprekken vinden plaats op ons kantoor in Leeuwarden. Dus wel handig als je daar een beetje in de buurt woont. Meld je aan via ons mailadres: info@lekkeraanhetwerk.nl en we nemen snel contact met je op. Vol = vol!
Afslanken zonder dieet? Dat doe je zo!
Afslanken zonder dieet? Dat doe je zo!
12-4-2018
De zomer is in zicht. Als je voor de zomer nog een aantal kilo’s kwijt wilt raken, is dit het moment om te starten. Met wat kleine aanpassingen in je voedings- en leefstijl patroon, ben je straks helemaal klaar voor de zomer! Om overbodige kilo’s kwijt te raken, kan je het beste je leefstijl veranderen. Met een goed gewicht zit je lekkerder in je vel. Je voelt je fitter. Je kunt gemakkelijker bewegen, raakt minder snel buiten adem en je hebt minder kans om ziek te worden. Er bestaan veel verschillende manieren om snel wat kilo’s kwijt te raken. Wat is nu de beste manier? En wat kan je beter niet doen als je af wilt vallen? 1. Minder eten en meer bewegen, dat is het belangrijkste. In totaal moet je meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. Klinkt simpel, maar zo is het wel. 2. Eet! Immers, door niets of te weinig te eten word je wel slanker maar niet gezonder. Als je te weinig eet, krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en dat is slecht voor je gezondheid. Bovendien gaat je lichaam gewoon in de spaarstand (zó slim) en zodra je weer begint te eten kom je dan ook weer te veel aan. 3. Eet goed. Het maakt voor je gezondheid natuurlijk wel uit welke calorieën je neemt. Eet dus meer groente en eet in het algemeen gezonder. Dikke kans dat als je dat goed volhoudt, je eigenlijk nooit meer hoeft te lijnen. Daarom hebben wij alvast een app gemaakt met geweldige weekmenu's en recepten. Zo helpen we je zonder moeilijk gedoe. 4. Val niet te snel af, maar doe dit langzaam. Gebruik ons weekmenu van gemiddeld 1750 calorieën als basis. Dan val je waarschijnlijk al wat af. Wil je wat sneller, dan kan dat, maar ga niet lager dan zo’n 1500 calorieën per dag voor een vrouw en 2000 calorieën voor een man. Dus geen crash-dieet! Echt waar geloof me, het lijkt aantrekkelijk, maar het werkt niet! 5. Drink water in plaats van suikerhoudende frisdranken. 6. Eet met aandacht. Met kleinere happen en door goed te kauwen krijgen je hersenen meer smaakprikkels te verwerken en krijg je eerder een vol gevoel. 7. Beweeg meer. Om af te vallen wordt geadviseerd ten minste 60 minuten per dag actief bezig zijn, het liefst alle dagen van de week. Driemaal per dag 20 minuten bewegen kan ook. Wees een opportunistische beweger. Dan kost het geen extra tijd en geld om naar de sportschool te gaan. Ga op je fiets naar je werk, maak een extra lunchwandeling in een pittig tempo, neem vooral de trap in plaats van de lift en plaats je auto op de verste parkeerplek in plaats van op de dichtstbijzijnde. 8. Doe het samen. Spreek met je collega's of gezinsleden af om elkaar te blijven motiveren. Volg samen onze weekmenu's. Zo heb je altijd inspiratie bij de hand en kun je met elkaar tips uitwisselen. Heb je een aandoening, ziekte, allergie of speciale wensen neem dan contact op met onze diëtiste voor een individueel maatwerkplan.
Foodtruck Mama Mascha
5 tips voor werkgevers voor vitale medewerkers
30-1-2018
Iedere werkgever wil graag vitale, fitte, energieke medewerkers. Wij geven je graag 5 tips om alvast de goede kant op te bewegen: 1. Maak vitaliteitsbeleid Werk met een ambitie en koppel de organisatiemissie aan vitaliteit. Formuleer ook vitaliteitsdoelen en steek energie in een goede communicatie en branding van je beleid. Vergeet niet te meten en evalueren. Kijk op www.ennuvitaal.nl of op www.burovitaal.nl voor goede hulp. 2. Begin bij de leidinggevenden en HRmedewerkers Zorg ervoor dat zij een kennisvoorsprong hebben.Zoek onder hen ambassadeurs om de vitaleolievlek te vergroten.Geef een duidelijke rol bijvoorbeeld in het samenstellen van de jaarkalender en het formuleren van doelen.Koppel de doelen aan leiderschap.Kunnen de leidinggevenden op een positieve manier medewerkers uitdagen en inspireren om stappen te nemen? Begin eventueel eerst met een leiderschapstraining. Ook hierin voorzien wij graag viahttp://growthleadersnetwork.com 3. Maak een jaarplanning met activiteiten Kies voor een combinatie van online- en offline activiteiten en deel voldoende prikkels per jaar uit om het thema levend te houden. Wij hebben al een uitgekiende combinatie van activiteiten voor jullie bedacht. 4. Werk vanuit een positieve insteek Dit is bijvoorbeeld de definitie van positieve gezondheid van Machteld Huber: 'Gezondheid betekent niet of je wel of niet ziek bent, maar het vermogen van mensen om met fysieke, emotionele en sociale uitdagingen in het leven om te gaan en daar eigen regie over te kunnen voeren.' Kijk naar wat wél kan! 5. Geef vanuit het MThet goede voorbeeld Dit heeft eigenlijk geen uitleg nodig en heeft alles met leiderschap te maken!
1 2 3 4 5 6 7 >